DSC00288 P1010215 P1010217 P1010218 P1010216 P1010220 P1010219 P1010221 jquery lightbox videosby VisualLightBox.com v5.9
 
De Outsider met een Beta16

Bij deze de foto's van de ombouw van volvo naar beta marine.

Type schip:

Classis Segugio 8½

Gewicht:

3200 kilo

Oude motor:

Volvo Penta MD 7a met saildrive 110 S

Nieuwe motor:

Beta Marine 16 pk

aansluiten op een bestaande Volvo Penta Saildrive.
Voordeel het gewicht en hij is kleiner.
Ombouw gedaan in 5 uur tijd (met de oude motor naar de kraan gevaren en 5 uur later terug gevaren met de nieuwe motor) Alles was keurig netjes verzorgt en met een zeer goede beschrijving van de ombouw van de saildrive.
De ombouw had plaats kunnen vinden in 4 uur tijd als er een lijstje bij zat met materialen die je zelf moet verzorgen. b.v. de verzonken inbus boutjes om de trillingsdempers vast te zetten, Olie en koelvloeistof.
En misschien een lijstje met aandachtpunten zoals slangdiameters en of speciale gereedschappen.
Om de ombouw nog eenvoudiger te maken. (kan eigenlijk haast niet)
Zou het mogelijk en of verstandig zijn om de motor op soepelere motorsteunen te plaatsen zodat hij wat minder trilt op bepaalde toerentallen. Wat is jouw ervaring er mee?